כאנשי עסקים כולנו נמצאים בחברתם של אנשים כמוכם וכמוני. אנשי עסקים. לכל אחד מאיתנו יש מקצוע, תחומי עניין ועיסוק הממלא את היום, יומנו, עד תום.
מעטות ההזדמנויות במפגשים או בתהליך נטוורקינג, שבהם יש לנו את היכולת להעמיק בנושאים בהם אנו עוסקים, באזני אנשים איתם נפגשים, או להגיע למה שבאמת מעניין אתנו, מתוך תחום העיסוק.
הרבה פעמים אנו מבקשים מאדם שמולנו את כרטיס הביקור שלו, ומעטות הפעמים שבהם אנו מוציאים את הכרטיס שלנו לצורך יצירת קשר מעמיק וארוך טווח עם בעליו. לרוב בקשת כרטיס הביקור היא על מנת לקבוע מפגש נוסף, ליצירת תקשורת מיידית, או למימוש עסקה. אמת?
אם המפגש מתקיים לצורך יצירת קשרים או עסקה בנושא ספציפי – הרי שכל הנושאים האחרים שבהם עיסוקנו – נעלמים מהעין. לא קיימים באותו מפגש או כנס.
העסק שלנו מתקיים ממכירות לכל רוחבו. לקוחות קיימים בכל מקום. לקוחות שכבר רכשו הם הלקוחות שאנחנו רוצים להחזיר כי הם כבר מכירים אותנו וסומכים עלינו. עבורם משתלם ליצור חומרים מעניינים על מוצרים תואמים, משודרגים יותר ואחרים, העשויים להיות לתועלתם.
כך שעכשיו מובן יותר מדוע לקשר ארוך טווח יש יתרונות, במיוחד עם בתחום העיסוק יש מספר מגוון של מוצרים או שירותים.
את הקשר ארוך הטווח אפשר להזין בכמה אופנים:
• יצירת אינטראקציות חזותיות חוזרות
• הזמנה לכנסים נוספים באותו התחום
• שליחת מידע, באמצעות המייל, הנוגעת לתחומים אחרים בחיים, ולאו דווקא לתחומי העיסוק והעבודה.
ברצוני להתייחס רק לנושא שליחת המידע:
המייל שלנו מוצף פרסומות ומיילים המגיעים אל התיבה שלנו בצורה ממוחשבת. אנחנו מקבלים אותם כי נרשמנו לרשימת התפוצה של אותם הגורמים.
ברוב המקרים, אלו אינם אנשים שאנחנו מכירים באופן אישי, חלקם אנשים שאיתם אנחנו עושים עסקים ומרביתם אנשים שאנחנו רוצים ללמוד מהם או שהם בתחום העיסוק שלנו ואנחנו רוצים לדעת איך לשפר את השירות שלנו.
יצירת מאגר לקוחות שרכשו מאיתנו מוצר, או רשימת אנשי עסקים איתם כבר נוצר קשר - זו מאגר הלקוחות שעשויים לרכוש את מוצרינו או שרותינו. כאן נוצר בסיס ליצירת קשר ארוך טווח, הנחוץ כחמצן ליצירת עסק משגשג.
משלוח חומרים בעלי ערך זה לתת לאנשים תזכורת על תחומי העניין שלהם וגם על קיומנו, לשפר להם את רמת ההבנה של השירות שלנו, ליצור אמון גובר במוצרים שלנו, למתג את עצמנו כבני אדם וכבעלי מקצוע מהימנים, ולעורר בלקוחות עניין במיוחד אם נכנס ליין חדש של מוצרים או שירותים.
נסו לתרגל את הדבר הבא:
יצירת רשימת תפוצה:
במאמר הקודם דברנו על איך ליצור קשר שזוכרים בו אותנו. ולכן, במפגש הבא עם אנשי העסקים (במיוחד בנטוורקינג) כדאי להחזיק כרטיסי ביקור בהישג יד. כששומעים מהדובר בקשה או אם אתם חושבים על יכולתכם לתרום לו – הציעו את כרטיס הביקור שלכם ואמרו שיש לכם רעיון איך לסייע לו. לא במעמד שאתם נמצאים בו, לא עכשיו. בקשו את כרטיס הביקור שלו והרי לכם שם להכנסה לרשימת התפוצה שלכם. מה תעשו עם מה שאמרתם והעזרה שהצעתם? תבהירו לו כוונתכם כמענה במכתב הפותח את הדיוור האוטומטי.
מה עניין המאמרים ומה ערכם?
מאמר, בשונה מבלוג הוא על נושאים הקשורים לעבודתנו בצורה קונקרטית. למשל אם יש לנו מוצר חדש או שירות חדש אפשר לספר על התוצאות שהוא מקנה. אם יש לנו ראש יצירתי אפשר לכתוב מאמר על הקשר בינינו לבין העסק שלנו מנקודת ראות הומוריסטית. ועוד.
ערכם של המאמרים הוא שאפשר לשלוח אותם לרשימת התפוצה. אולי הסיכוי שיפתחו ויקראו את המאמר קטן אך אם הכותרת המופיעה על המסך מזכירה לקורא מי אנחנו היא עשויה למשוך צפייה נכונה עבורנו. בהרבה מקרים הכותרת הגיעה לאדם שבדיוק עכשיו מחפש את המוצר / שירות עליו אנו כותבים.
נסו לתרגל את הדבר הבא:
כתבו מאמר קצר (עד 250 מילים) על הערך שמוצר הדגל שלכם מביא לו כלקוח. צרפו לזה רשימת מאמרים מדעיים או חוות דעת שקבלתם מלקוח מרוצה והרי לכם מאמר פשוט להפקה ולפרסום.
אפשר לפרסם את המאמר באתר של מאמרים מקצועיים בתחומכם או בדף העסק שלכם ברשתות החברתיות, כל זה בנוסף לפרסום המאמר באתר שלכם.
באופן כללי המאמרים אמורים לתת מענה מקצועי. יחד עם זאת – אם יש לכם נושא שקשור לתחום העיסוק יהיה לאנשים מעניין מאד לקרוא מהי השקפתך בנושא.
מה היתרון של פרסום מאמר באתר מאמרים מקצועיים?
אנשים נכנסים לשם כשהם מחפשים תשובות בתחום העיסוק הזה, שהוא גם תחום העיסוק שלהם. שם משתמשים בשפה מקצועית ואין צורך לפשט דברים. פשוט להתמקד בנושא שמעניין את הלקוח, ביתרונות של המוצר ובתוצאות שהלקוח מקבל.
נסו לתרגל את הדבר הבא:
חפשו ברשת מהן מילות המפתח של המוצרים או השירותים שלכם, ומהרשימה הזו התחילו לחפש אתרי מאמרים התואמים למקצועכם. בהנחייה מתוך האתר תפתחו שם על שימכם ומכאן הדרך ליצירת תכנים עשירים וכתובת אליה אתה יכול להפנות לקוחות קצרה.
המאמר השלישי בסדרה ידון בנושא של יצירת אינטראקציה חופשית עם כל אחד
שפת הגוף- מבפנים החוצה